mandag den 9. maj 2011

Den søde duft af sommer

En af de eneste planter jeg har med i mine mange barndomsminder er syrenen. Da jeg voksede op i Albertslund voksede der syrener over det hele, virkelig over det hele, og jeg elskede syrenens duft og smag. Den måde man kunne nippe det lille blomsterhoved af og suge den velsmagende nektar ud. Mm det er smagen af sommer. 

Nu når jeg er blevet (næsten) voksen elsker jeg stadig syrenen. Det er det ultimative tegn på at sommeren er begyndt. Det første jeg gør, når jeg ser syrenen blomst, er at hente min saks og sætte disse fantastiske blomster i vase, så sommerduften spreder sig i hele huset.

En syrenbuket er vild og yndefuld.
Jeg glæder mig hele året til at fylde mit hjem med de smukke syrener.

I dag har jeg plukket årets første buket:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar